שמואל בן נפתלי – מכללת תרפיה

שמואל בן נפתלי הקים את מכללת תרפיה כדי ללמד בה תחומים חדשים שאינם מוכרים בישראל ומבוססים בעיקר על החיבור בין האדם לטבע.
הקורסים הייחודיים הם גינון טיפולי, תרפיה בטבע, תרפיה באומנות, תרפיה באמצעות בעלי-חיים וקורסי העשרה נוספים.
מדובר בקורסים בתחומים מוכרים פחות התופסים תאוצה רבה ומספר המשתתפים בהם הולך וגדל מקורס לקורס.
גינון טיפולי
הקורס במכללת תרפיה של שמואל בן נפתלי, מיועד לאנשים העוסקים בתחום הגננות, או מקצועות החינוך וההוראה שתחום העבודה הטיפולית עם מוגבלים, הן ילדים והן מבוגרים אינו זר להם. אנשים שתודעת העזרה לזולת היא שמם השני, כיוון שהם עושים כל שניתן כדי לקדם אנשים מוגבלים, הן פיזית והן נפשית, ילדים בעלי לקויות למידה, אוטיזם בשלבים שונים ובעלי פיגור שכלי. אנשים אלה מרגישים את כול אחד מהמוגבלים, מבינים את צרכיהם ומתייחסים לכל אחד מהם בכבוד.
בקורס זה מקבלים הכשרה לשיטת טיפול חדשנית הגורמת לשינויים חיוביים בחשיבה במוטיבציה ובאושר האישי של כל אחד מהמטופלים. רזי הטיפול בצמחיה, בפרחים והאחריות על צמיחתם יוצרת בעולמם המקביל של המטופלים פריצת דרך, הם משליכים התנהגות דומה גם בחייהם הפרטיים עם המשפחה ועם החברים ויוצאים לדרך חדשה והרבה יותר בוגרת ועצמאית.
שמואל בן נפתלי הוגה הרעיון, משוכנע שהמטפלים יוצאים נשכרים לפחות כמו המטופלים אם לא מעבר לכך, הם מרחיבים את מגוון הטיפולים שהם מעניקים, לומדים נטורופתיה, אנטומיה, פרמקולוגיה, גנטיקה למול תזונה רוקחות טבעית וחומרי בסיס.
תרפיה בטבע
חיבור אמתי בין הטבע לאדם, הרוגע בעת השהייה והלמידה תוך כדי סיורים במקומות יפהפיים בטבע הפראי ברחבי הארץ יוצר לימודים אפקטיביים ומלאי סיפוק.
קבוצת הלמידה יוצאת למקומות מיוחדים ובכל מקום לומדת על נפלאות המקום, על צמחית הבר הייחודית הגדלה באזור זה, צמחי המרפא השונים וסגולותיו של כל אחד מהם לריפוי טבעי.
עבור המטופלים המשתתפים בסיורים מסוג זה זו חוויה עוצמתית של למידה בסגנון אחר מהסוג המוכר להם בכיתות הלימוד. הם נהנים מאד, מפנימים את החומר הלימודי ומיישמים זאת בתחומים אחרים של חייהם.
תרפיה באמנות ועם בעלי חיים
הסטודנטים במכללת תרפיה, יוצאים לטבע עם אנשים מוגבלים הנחשפים ללמידה בטבע הכוללת צמחים וטיפול באמצעות בעלי חיים, רובם משנים ולו במעט את היצירתיות שבהם המתפתחת באמצעות תרפיה באמנות ועם בעלי חיים . יצירות שיבוצעו עם המטופלים בטבע או לאחר הסיור יהיו בעלות משמעות גדולה הרבה יותר, יופיעו בהם אזכורים לתחומים שעד עתה היו זרים להם וצבעי הציורים והיצירות החדשות יהיו הרבה יותר ססגוניות ושמחות.
למידה של תחום התרפיה באמנות ויישומן של שיטות הלמידה היא צעד גדול עבור המטופלים והעולם הסובב אותם.

 

למידע נוסף היכנסו לאתר של שמואל בן נפתלי