ראייה מטושטשת

כשאחת העיניים או שתיהן, אינן מצליחות למקד את הראייה נוצר במקרים רבים טשטוש ראייה. חלק ממקרי הטשטוש הם זמניים כמו לדוגמה לאחר אימון גופני או בשעות קבועות במהלך היום, חלקם קבועים וחלקם מגיעים לעיתים ונעלמים אחרי פרק זמן מסוים. גם רמת הראייה המטושטשת משתנה מאדם לאדם, אצל חלקם מדובר בטשטוש קל ואצל חלקם מדובר במצב שבו אינם יכולים לראות כלל.
ברוב המקרים, דלקת עיניים קלה או חמורה, היא זו שגורמת לראייה מטושטשת, אך עלולים להיות גם גורמים רבים נוספים היוצרים ראייה מטושטשת, כמו בעיות בראייה שלא טופלו ולכן יש קושי בראייה לאזורים המרוחקים או בעיות בראייה לאזורים הקרובים.
בנוסף לכך השימוש בטיפות או משחות מגבירות את הראייה המטושטשת. השימוש בחומרים הללו יוצר בעיה של ראייה מטושטשת ולעתים אף חוסר יכולת לראות. לכן במקרים רבים חל איסור על נהיגה לאחר הוספת טיפות לעיני מטופל. ורק בתום הטיפול התרופתי, חל שיפור והראייה המטושטשת נעלמת.
אבחון מוקדם הוא המפתח לטיפול נכון, וחשוב לבצע בדיקת מקיפה ביותר בהקדם כדי לתהות על מהות הבעיה, לקדם טיפול מוקדם ככל האפשר ולשלול מחלות חמורות יותר.
מעבר לדלקת עיניים, קיימת אפשרות שראייה מטושטשת מעידה על פגיעה בתאי העצב ברשתית העין שהושפעו מהימצאותה של הדלקת.
במקרים אחרים הטשטוש יכול להיות תוצאה של הפרשת דמעות מוגברת או תוצאה של הפרשה מוגלתית מהעין שמתרחשת בעקבות זיהום חיידקי בדרך כלל.
לראייה מטושטשת מתלווים גם תסמינים אחרים כמו לדוגמה הפרשה מוגברת של דמעות, יובש או צריבה בעין, נפיחות מקומית או אדמומיות בעין.
אם התסמינים הם מעבר למערכת העיניים זו עלולה להיות בעיה נוירולוגית המצריכה אבחנה וטיפול מידי כדי שהמצב לא ידרדר.
אם חולה מתלונן ראייה מטושטשת ובנוסף לכך על כאב ראש חזק במיוחד, הכרה מעורפלת או איבוד הכרה, תחושת בלבול, או חולשה באחד מצדי הגוף, התופעות הללו עלולה לרמוז על בעיה במערכת העצבים המרכזית.
מכון נוירו – ויז’ן מטפל בבעיות של ראייה מטושטשת וירידה באיכות הראייה, בהחזרת המצב לקדמותו קרי, יצירת איכות תמונה הנלכדת בעין והמשודרת למוח – הצד האופטי, איכות עיבוד התמונה המתבצע במוח.
כשמגיע אלינו לקוח עם ראייה מטושטשת, מתבצעת במכון בדיקה מקיפה כדי לאבחן באופן אופטימלי את הבעיה הרפואית ולאחר מכן למצוא את הטיפול הנכון ביותר לטיפול במחלה ולשיפור איכות החיים של החולה.
באמצעות תוכנת המחשב הייחודית שלנו נוירו – ויז’ן אפשר לבצע תרגילים לשיפור בראיה בביתו של המטופל תוך קבלת ההנחיות המתאימות.