חימום תת רצפתי במים

אם גם אתם מעוניינים ללכת על “בטוח” בכל הקשור אל חימום הבית, קרוב לוודאי שתבחרו (כמו רבים במדינה) לביתכם את שיטת החימום התת רצפתי. לאחר החלטה זו, תצטרכו להגיע להחלטה האם אתם מעוניניים לבחור בחימום על בסיס חשמל או חימום תת רצפתי במים. במאמר זה נרחיב אודות חימום במים על כל יתרונותיו וחסרונותיו ועל ידי כך נעזור לכם לקבל את ההחלטה המתאימה לכם. הבה נתחיל..

מים וחימום תת רצפתי – חם ונעים בכל הבית

מבחינה פיזיקלית אי אפשר להתעלם מאחד מהחוקים הברורים: חום תמיד יעלה למעלה. אין זה מקרי שרוב הסבתות וההורים מקפידים לגרוב לילדיהם גרביים חמות בחורף, שכן אם חם ונעים בכפות הרגליים, אז קרוב לוודאי שיהיה חם ונעים בכל הגוף. כך גם לגבי החימום התת הרצפתי במים, החום עולה מהרצפה למעלה ומתפזר באופן אחיד בכל רחבי הבית. נכון להיום יש אפשרות לשלוט בחום בכל חדר וזאת באמצעות הפעלה או כיבוי של מתג המיועד לכך

מהי מערכת החימום על בסיס מים?

כאן מדובר על מערכת שמבוססת על הזרמת חום בצינורות מים מתחת לריצוף הבית. חשוב לציין שנכון לשנת 2018 יש אפשרות להתקין את צנרת המים המחממת מתחת לכמעט כל סוג של רצפה, גם אם מדובר ברצפה מסוג פרקט או רצפת השיש המיוחדת בבית. מערכת חימום תת רצפתי במים תמיד תהיה מורכבת מהמרכיבים הבאים:
• מרכזיית מים – כל החיבורים של הצנרת ושטחי החימום בבית יהיו למרכזייה. חשוב לקחת בחשבון שאם אתם מתגוררים בבית בן מספר קומות, לכל קומה צריכה להיות מרכזיית מים ייעודית. הצינורות במרכזייה תמיד יהיה במעגל סגור. כלומר, צינור מים חמים המשוייך ליחידת חימום בבית, יחובר לצד אחד של המרכזייה ויחזור לחלק השני של המרכזייה(מעגל סגור).
• צינורות מים – מערכת חימום תת רצפתי במים תכלול צנרת מיוחדת הכוללת מספר שכבות, ביניהן שכבת הגנה פנימית שתבטיח ויסות לחץ וזרימה תקינה ושכבה חיצונית שתגן על הצינור בתנאים החיצוניים.
• בקרים – כאן מדובר על בקרי חום שישלטו בתהליכים.
• משאבת חום – המשאבה תאפשר ספיקת מים ואת התוצאה המתבקשת שעיקרה חימום מאוזן ומהיר בכל חלקי הבית או המשרד.

לסיכום, נכון להיום יש אפשרות בחירה בין מערכת חימום תת רצפתי במים או מערכת חימום חשמלית. רוב האנשים מעדיפים מערכת המבוססת על מים משום שעלות הצריכה של חשמל, גבוהה יותר ממים ולעיתים לוקח יותר זמן לחמם את כל הבית בהשוואה אל מערכת חימום המבוססת על מים.